Muaythai Przeciw Narkotykom

_____________________________________________________________________________
Opis Kampanii prowadzonej wspólnie z IFMA w ponad 140 krajach na Świecie

Kampanię Muaythai przeciw narkotykom rozpoczęliśmy już w 2004 roku, kontynuując światową kampanie prowadzona w ponad 130 państwach całego świata, a zapoczątkowaną w Tajlandii przez Światowa Federację Muaythai IFMA w roku 1999. Początkowo w każdą sobotę w kilku miejscach Bangkoku zapewniano dzieciom naukę tradycyjnych form muaythai. Rosnące z każdym kolejnym tygodniem zainteresowanie ze strony społeczeństwa pozwoliło na rozwój kampanii. Edukacja i sport połączone razem są narzędziem, które może pomóc wielu dzieciom żyjącym w środowiskach z ograniczoną liczbą możliwości. Dzieci dzięki muaythai miały okazję brać udział w zawodach, a także podróżować do miejsc, których być może nigdy by nie zobaczyły.


Kampania towarzyszy wszystkim imprezom organizowanym przez nasz Związek i szczerze wierzymy, iż akcje tego rodzaju powstrzymają coraz większa fale narkomanii dzięki prowadzonym działaniom profilaktycznym.

Celem przewodnim kampanii „Muaythai Przeciw Narkotykom” jest edukacja dzieci i młodzieży w zakresie negatywnych skutków brania narkotyków oraz przekonanie ich do sportu, jako formy spędzania wolnego czasu. Muaythai jest bowiem jednym ze sportów, który może odsunąć dzieci i młodzież od narkotyków. Muaythai to sport walki, który nie tylko wzmacnia ciało, ale przede wszystkim wychowuje. Trening dla dzieci i młodzieży pozbawiony jest jakichkolwiek elementów agresji, a dzieci zdobywają świetną sprawność fizyczną, poprawiają zdolność koncentracji. Jak wynika z badan ogólnopolskich i lokalnych problem używania substancji psychoaktywnych od dziesięciu lat narasta lawinowo. Tendencja ta dotyczy w szczególności młodzieży (najczęściej dochodzi do inicjacji narkotykowej po 13 roku życia i później). Pojawiają się nowe środki, obniża się wiek inicjacji narkotykowej, zdecydowanie nasila się przestępczość wśród młodych osób. Niebezpieczeństwo leży głównie w łatwej dostępności do narkotyków (jak wynika z badan zdecydowana większość młodzieży – uczniów szkól średnich nie ma najmniejszych problemów ze zdobyciem jakiegokolwiek środka odurzającego). Atmosfera wokół tematu narkotyków, ich zażywania, sprzyja także rozwojowi w niektórych kręgach – zwłaszcza młodzieżowych – mody na „branie”.

Warto również dodać, że Polska jest jednym z najbardziej aktywnych Państw jeżeli chodzi o promocję kampanii „Muaythai Przeciw Narkotykom”.